Monday 14 April 2014

HEBAT.....PERTANDINGAN MEWARNA KANAK-KANAK TABIKA KEMAS PARLIMEN BATU GAJAH DI KARNIVAL FIESTA MESRA BELIA





BATU GAJAH - Karnival Fiesta Mesra Belia 1 Malaysia Daerah Kinta telah di adakan pada 12 - 13 April 2014 bertempat di Arena Square, Batu Gajah.Bersempena dengan karnival ini, satu pertandingan mewarna telah di adakan bagi kanak-kanak TABIKA KEMAS Parlimen Batu Gajah.




Seramai 100 orang kanak-kanak tabika yang terdiri daripada 22 buah kelas TABIKA KEMAS di dalam Parlimen Batu Gajah mengambil bahagian dalam pertandingan ini.Pertandingan ini di adili oleh 3 orang hakim yang merupakan guru sekolah rendah iaitu Encik Shafari Bin Taib ( Guru di S.K. Sri Jaya ), Encik Mohd Ramizu Bin Ab Rahim ( Guru di S.K. Sri Jaya ) dan Puan Halijah Binti Abdul Rahman ( Guru di S.K. Sultan Yusoff ). 

Perasmian Karnival Mesra Belia 1 Malaysia Daerah Kinta ini di sempurnakan oleh Y.B. Datuk Shahrul Azman Bin Yahya, Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan, Komunikasi dan Multimedia Negeri Perak yang hadir bersama isterinya.Karnival ini turut di meriahkan lagi dengan kehadiran Dato' Hj Jamry Bin Hj Sury, iaitu Pegawai Daerah Kinta, Ketua-Ketua Jabatan, Penghulu-Penghulu Mukim dan ramai lagi.
          

Pertandingan mewarna kanak-kanak TABIKA KEMAS Parlimen Batu Gajah ini di menangi oleh adik Nurhana Alifah Binti Mohd Izrail dari Tabika KEMAS Bemban Raya B.Tempat kedua pula di menangi oleh adik Nur Adlina Husna Binti Mohd Aminullah dari Tabika KEMAS Penjara B.Manakala tempat ketiga di menangi oleh adik Nurul Airin Binti Ahmad Baba dari Tabika KEMAS Impiana Adril.Ketiga-tiga pemenang ini menerima hadiah berupa sebuah basikal.

No comments:

Post a Comment